Saturday, March 27, 2010

ujian hidup ~_~

Ambillah hikmah disebalik ujian yang menimpa, bukanlah mengambil alasan semata2 untuk berputus asa..Selamilah apa yang tersiratnya untuk menguatkan semangat diri, bukan sebagai alasan melemahkan diri..Kerana ujian itu mematangkan diri, bukanlah sebagai bebanan dunia tanpa nilai..Kerna Allah jadikan sesuatu, masa kan ia sia-sia~Setiap penciptaanNya ada nilai tersendiri~


Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: “Sesiapa yang sentiasa beristighfar maka Allah akan menjadikan baginya setiap kesusahan itu ada jalan keluar dan pada setiap kesempitan ada cara mengatasinya serta memberikan rezeki kepadanya daripada sumber yang tidak disangka-sangka.” -Riwayat Abu Daud.

Rasulullah s.a.w sendiri sentiasa beristighfar lebih 70 kali setiap hari sedangkan baginda merupakan seorang rasul yang maksum atau dipelihara daripada dosa besar dan kecil. kita pula bagaimana?

Hidup in adalah keyakinan dan perjuangan. Dan perjuangan mukmin sejati tidak akan berhenti hingga kedua tapak kakinya telah menginjak pintu syurga ::. Imam Ahmad Bin Hambal


*dah lupe dari mane saya ambil =D*


memang banyak masalah, terlampau banyak!! tapi kita harus berfikiran positif. bukan hidup namanya kalau tiada masalah, masalah tu adalah ujian yang ALLAH beri kepada kita. itulah tandanya ALLAH masih ingat pada kita, masih sayang pada kita. ingatlah ALLAH tidak akan menguji kita melampaui batas kemampuan kita.

terima kasih kepada senior dentist, kak J n kak Aina yang sudi meluangkan masa memberi motivasi kepada kami petang tadi.

kak J: smile :D
          smile is the best medicine
       
kak Aina: be strong! study kene rajin
               target mesti high, mumtaz!!!!
               berbaiklah dengan dr. utk dapatkan keberkatan =)

              

be focus! study hard+smart *wajib!!*

thanks to liya, ur words  make my tears  falling down
doakan saya dan kawan2 lain mumtaz dalam exam yer...^__^
http://www.emocutez.com

2 comments:

sh. said...

darlllllll I love you so muchhhhhhhh

good luck!

nurulkarimah said...

luv u always sayang...
thanks =D