Monday, October 11, 2010

regards~

alhamdulillah~

dah selamat berpindah ke rumah baru. rumah 3 bilik dengan 2 ruang tamu..cantik, sekali tengok dah jatuh hati MySpace baba dengan mama pun baik. "we're family" itulah kata mama, baba dan seluruh ahli keluarganya. terharu...

 bukan senang nak senang tapi tak susah nak susah! tahun ni memang sangat menguji kesabaran. pelbagai masalah terpaksa dihadapi sedangkan diri rasa macam dah tak mampu menghadapi semua ini. kita takkan tahu kemampuan kita selagi tidak menghadapinya. semuanya memerlukan kepada cara pemikiran yang positif,   redha dan sabar.



Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mengerjakan sembahyang serta memberikan zakat, mereka beroleh pahala di sisi Tuhan mereka, dan tidak ada kebimbangan (dari berlakunya sesuatu yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita.
al-baqarah; 277


Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum sampai kepada kamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang-orang yang terdahulu daripada kamu? Mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan hartabenda) dan serangan penyakit, serta digoncangkan (oleh ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada bersamanya: Bilakah (datangnya) pertolongan Allah?” Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada ugama Allah).
al-baqarah; 214




*insyaAllah we'll find our way
*ALLAH is always by our side


oh angin sampaikan salamku 
pada ibu ayah
keluarga tercinta
sahabat handai tersayang
sungguh aku rindu pada mereka


2 comments:

sh. said...

Karimah, rindu sangat T.T

nurulkarimah said...

aimisujugak!!!