Monday, January 10, 2011

2011

bismillahi walhamdulillah

selamat tahun baru \(^_^)/  dah bertambah umur *hilang 1 tinggal dua je :(* makin matang?  entah, sedang berusaha menjadi lebih matang dan rasional. chiok!! tak sangka dapat hidup sepanjang ni, moga kita diberi umur yang panjang agar dapat terus perhambakan diri pada Sang Pencipta. terasa baru semalam habis SPM, baru tadi berpisah dengna keluarga T.T *homesick!!*

tukar layout lagi, dan lagi...

pokok kelapa ingatkan aku tentang di sana
tempatku mula mengenal dunia yang fana pernuh gersang
mereka yang mendampingiku sentiasa
awan biru yang berarak mengikut tiupan angin
pantai yang bergelora tika sampai saat dan ketikanya
sawah padi yang dipenuhi lalang dihuni burung-burung
hanya tinggal memori berbalam-balam dalam kotak fikiran
ingatkah aku lagi pada suara ombak membelah diri
sinaran mentari memancar terik membahang
gelak tawa mereka yang kusayangi dan kurindui
wajah-wajah yang memberi kebahagiaan dalam diriku
pada saat dan ketika ini ketahuilah bahawa aku rindu padamu
nantikan aku datang kepadamu~

mencari spirit yang hilang dalam kecelaruan dalam diri~

..............................................***...........................................................***..............................................


 "kenali diri , anda akan kenal semuanya" ayat kontroversi~ baru saya tahu ayat ni sebenarnya dah lama wujud, cuma diubah sedikit dari yang asal "man arafa nafsahu arafa Rabbuhu" ~ siapa yang kenal dirinya dia akan kenal Tuhannya~ bila kita kenal diri, kita tahu tujuan kita hidup *innasolati wanusuki wamahyaya wamamati lillahirabbil alamin* kenapa kita diciptakan * Dan tidaklah Aku ciptakan manusia dan jin kecuali untuk beribadat kepadaKu -Adz Dzuriyat: 56* semua dah pandai kan jadi sama-samalah kita muhasabah diri kita :)

jkkk

3 comments:

kak dila said...

immah, cepat jadi matang! awak dh tue skrg..
jangan lupe =P
ngee~~~

nurulkarimah said...

hukhuk... saya muda lagilah (-_-')
kalau saya dah tua maknenye kak darl lagi tua :))

sh. said...

dear. kita dah 20. jum kawen xD