Sunday, February 13, 2011

the journey.... part 1


p/s: bahasa majmuk, rojak, campur agak formal...entah ape nak jadi eden tak tau :P

28 January 2011

“Yaumul usrah PPYT” aka hari keluarga PPYT yang dianjurkan oleh PPYT, Persatuan Pelajar Yayasan Terengganu mesir berakhir hari ini. Malam semalam kami bersukan bersama, banat bola jaring manakala banin bola tampar. Hari ini pula sesi bertaaruf, indoor games dan jamuan. Sangat meriah memandangkan keluarga medic yt semakin berkembang, dari 50 lebih sekarang dah 100 lebih!!

Panic! Budak-budak cairo tidak dapat pulang ke sana kerana jalan masuk sudah ditutup pabila rusuhan semakin parah. Kami pun dah berdebar bimbang tidak dapat ke  airport cairo tapi berserah sajalah. Harap-harap tiada kesesakan sebab malam tadi budak-budak cairo dah stranded 4 jam dalam jam! Malamnya sebelum balik ke rumah, kami sempat singgah membeli barang sebagai persiapan terakhir untuk bermusafir esok. Terkejut dan takut juga bila tiba-tiba gas pemedih mata dilepaskan *sakit tekak eden..*  sedangkan kawasan sekitar kami langsung tidak terlibat dengan rusuhan malah jalan yang biasanya jam kini lengang!

*thanks to kak dalila yang bersusah payah masak nasi dan chicken penny untuk sarapan dan makan tengahari, sedap!!
*rugi betul tak dapat nak makan kerang-kerang yang begitu besar dan segar sepuasnya, bimbang cirit birit…hehe
*thanks to adik-adik juga yang bersusah payah menjadi ajk dan memastikan semuanya berjalan lancar dalam hari keluarga itu… luv u all <3




No comments: