Thursday, June 16, 2011

moon eclipse

السلام عليكم
الحمدلله

[4 more to go]

antara halusinansi, mimpi atau realiti.

sungguh aku keliru, sesuatu yang terakam dalam mindaku ibarat wayang sentiasa bermain di fikiran. sukar untuk menjelaskannya apabila tiada satu bukti yang menunjukkan ianya benar-benar terjadi hanya ingatan yang kabur menjadi saksinya. 

amacam kelas tak ayat tu? terkeliru sebenarnya betul ke terjadi gerhana matahari di Malaysia dalam tahun 1999? bila tanya encik google dia jawab hanya di Perancis, bermakna semua yang aku bayangkan hanyalah khayalan semata-mata? mungkin  memori yang wujud itu hanyalah gabungan kenakalan zaman kanak-kanak dan rakaman video di tv yang akhirnya menjadi sebuah pengalaman yang menakjubkan, bagi aku :)

bukan gila, tapi itulah cara aku. pernah baca cara seseorang menghafal? sesetengah boleh menghafal menggunakan telinga; bermaksud lebih cepat ingat bila mendengar. melalui mata; berdasarkan gambar yang dilihat. dan beberapa lagi, tak berapa ingat, maaf. dan secara konklusinya aku lebih senang menghafal dengan gambar, normal kebanyakan manusia mudah menghafal dengan gambaran. 


jom tengok moon eclipse terbaru, boleh dilihat di India secara penuh dan antara yang paling lama pernah dicatatkan dalam abad ini :) *best tengok live, bersama encik google di youtube. romantik sungguh :p


combination during and after moon eclipse, taken just now from the video ;)





pesanan1: imaginasi membantu kefahaman dan penghafalan
pesanan2: Fussilat [41:ayat 37]

jane~

1 comment:

ieylanor said...

tgk x yg life pnye kat langit mesir smlam?? hehe ;p

subhanallah, sgt cantik..begitu hebat Allah :)