Monday, December 21, 2009

salamualaik

Alhamdulillah......kini kita menyambut tahun baru, 1431H.

tahun baru??!!! new year???hehehhe...dalam tak sedar dah berlalu lagi satahun....apalah ayat saya ni. sebenarnya saya tak tahu nak tulis apa sekarang, just taip ape yang terlintas kat dalam fikiran ni. hmmm,, klu nak bandingkan sambutan maal hijrah kat sini dengan Malaysia memang agak jauh bezanya.

kat Malaysia kita boleh tengok sambutan yang begitu meriah, siap perarakan dan persembahan, pemberian anugerah dan macam2 lagi..bak dalam iklan astro, macam-macam ada....sure meriah punye. kat sini plak saya sambut dengan geng2 yt's je..kami berkumpul dan sama-sama membaca doa akhir tahun, solat maghrib berjemaah dan mengaminkan doa awal tahun...semoga diberkati ALLAH sepanjang tahun ini dan seterusnya..amin.

memang sapa2 yang baca ni rasa tak best tp saya rasa sangat bahagia..meskipun tak berkumpul bersama famili tp sahabat-sahabat kat sini dah macam adik-beradik sendiri. bersama mereka sangat membahagiakan sebab mereka ni tak kedekut ilmu dan saling menasihati. itulah kawan sejati, tak membiarkan kita terus hanyut dan sentiasa bersama kita di saat gembira mahupun duka.

SALAM MAAL HIJRAH...semoga tahun ini lebih baik dari tahun2 sebelumnya...;)

p/s; sori la yer, kpale otak ni blom boleh bfungsi ngan baik lg coz bz ngan exam next week..8p

2 comments:

sh. said...

apasal tajuk sume salamualaik?adess..cemane nak tahu entry tersebut pasal ape. hehe xD

anyway, selamat tahun baru =)

mishyu mishyuuuu~

nurulkarimah said...

sori la sayang...sebelum ni xde idea lg nk tulis ape as tajuk..hehehhe

selamat tahun baru 2 u 2...

miss u 2 3 4 etc.......8P