Friday, May 7, 2010

mei oh mei

salam alaik

masa semakin pantas atau saya yang lembab? tak pandai nak atur masa sebaiknya. dah cuba buat jadual belajar tapi hanya ikut skali skala je takleh pakai btol la saya ni, =.='' pepatah arab ada menyebut, "alwaktu kasaif, iza lam yakhtok takhtok"~masa itu, ibarat pedang, jika kamu tidak memotongnya maka dia akan memotong kamu~ maka, nasihat kepada diri sendiri: tak perlu jaga masa sebab masa memang akan sentiasa bergerak tapi jaga  diri,pastikan diri tepati masa!! no more lagho kalau nak balik, meshi??

sibuk semalam agak disengajakan. layan saja permintaan ahli beit bobo untuk buat cheese cake sempena bday zahir ke-20 (5/5). ada patut dia call pukul 10 malam mintak buat kek pada waktu tu jugak! bila mintak dia belikan bahan-bahan, malas pulak. ish, tahu nak makan je. *kalau ahli beit bobo baca ni jangan marah ye, saja je tulis. nak buat kontroversi skit, hahahaha :P*  apapon, enjoy je buat kek tu. kurang sikit stress.

~blueberry borio cheese cake~

ni la pandangan sisinya^^

sebab takde bekas nak letak, so bekas pizza ni la jadi mangsa..hehe

ni kek pisang kak muni +____+

bulan 5 ni ramai jugak yang telah@akan sambut bday. yang berada dalam pengetahuan saya; zahir n zakwan *yt* (5/5), najibah n wansya *classmate* (6/5), alia hanis*classmate* (7/5), romadonazikri *super super senior* (9/5), alfian@pian *yt* (17/5) n last but not least cik aisyah kesayangan kami *yt*n adik saya, asyrafuddin (29/5). so utk jimat masa dan tenaga, saya ucapkan selamat hari lahir utk semua yer. barakatillah daiman abadan abada =) *ikhlas ni tau ;p*


sejak semalam, alhamdulillah rezeki kami agak murah. banyak makanan terhidang sampai tak termakan. 2 kotak pizza dibeli namun hanya satu kotak yang luak, sekotak lagi ditunda ke hari lain.hehe. hari ni pula 3 biji kek dimasak, 2 cheese cake  dan 1 kek pisang. belum disentuh sebab semua dah kenyang. lagipon kek masak lambat, insyaAllah esok akan dikedarah dimakan. jangan jeles yer.

#thanks to kak muni n aisyah yang rajin pegi beli pizza
#special thanks to kak muni again coz tlg belikan cream cheese, not to forgot laile sayang yang bersusah payah ke wikalah n belikan saya cream cheese jugak
#maaf kepada semua jikalau saya ada menyusahkan anda.
#thanks to kak dila, anna, intan n farihah
#ahli beit yokies n beit muslimah, sayang anda semua, moga ikatan ukhwah ini kekal selamanya...
#to sayang shairah, jangan jeles tau saya buat cheese cake lagi..hihihi
#miss my famili veli2 much...T.T, tak sabar tunggu hari sabtu!!
#oh tidak!!! saya jadi pembunuh bersiri yang sangat kejam hari ni, dah lebih 20 ekor nyamuk saya bunuh..bukan salah saya, mereka serang saya. saya hanya mempertahankan diri sahaja >.< *baca dengan nada sayu*


terima kasih kepada yang sudi membaca repekan saya ini http://www.emocutez.com

3 comments:

ruby said...

omg!!!...imah..u buat sndrik ke cheese cake tu??
ak sndrik x pndai buat pape kek ni..hish...x bley2..bg ak recipe sng nk wat kek tu ek...nge~~~

ruby said...

haaa..lupe nk wish...rajen2 blaja kt sane ek...

nurulkarimah said...

sis, yup i make it by my own...
+ witout using mixer, just traditional mixer a.k.a pemukul telur..hehe :D
nak resipi? hmm..tunggu sy postkan dlm next entry ;p

terima kasih....doa-doakan yer exam 6t 8D